اخبار رسمی تکنولوژی | بلاگ

اخبار رسمی تکنولوژی

ساخت وبلاگ
بهترین سایت های خرید و فروش کالای دست دوم

در یکی دیگر از لیست های سلسله تصمیم گرفتیم تا لیستی از بهترین سایت ها و اپلیکیشن های  خرید و فروش کالای دست دوم را معرفی کنیم.

 

چند سالی است که با آمدن فروشگاه اینترنتی خرید و فروش کالا به صورت مستقیم، کاربران می توانند بدون واسطه کالای خود را به فروش برسانند یا خرید کنند ، این نوع خرید و فروش با تمام مزایایی که دارد معایبی مثل عدم اطمینان بین طرفین مخصوصا زمانی که طرفین در شهر های مختلفی هستند، وجود دارد که این نوع معایب در فروشگاه های اینترنتی یک طرفه به دلیل اعتبار و پشتوانه فروشگاه کم تر بروز پیدا می کند.

در این زمینه فروشگاه های خوبی به تازگی روی کار امده اند که ما قصد داریم بهترین آنها را در این لیست به ترتیب معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید ...

 

۱ - دیوار

بهترین برنامه خرید و فروش کالای دست دوم - دیوار

دیوار را می توان با توجه به تعداد کاربرانش و نظر سنجی های به عمل آمده ، بزرگترین پلتفرم فروشگاهی خرید و فروش کالای دست دوم در کشور دانست.

در این فروشگاه کاربران می توانند در نقش فروشنده بدون احتیاج به ثبت نام اولیه(البته امکان ثبت نام هم وجود دارد) کالا های خود را برای فروش به عرضه بگذراند.
یکی از بزرگترین ویژگی های این فروشگاه دسته بندی بسیار ساده و در عین حال کامل آن است، که به خریداران و هم چنین فروشندگان این اجازه را می دهد که اجناس مورد نظر خود را خیلی راحت و حتی بدون جست و جوی خود وب سایت در مدت زمان کمی پیدا کنند.

البته این فروشگاه ویژگی های دیگری مثل امکان ثبت آگهی ویژه، قابلیت های پرداخت امن و... نیز دارد و به تازگی ویژگی چت(گفت و گو بین طرفین) را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

معایب :

از جمله معایبی که می توان به این پلتفرم وارد کرد، تاخییر بالای تایید آگهی ها و در بعضی از موارد عدم تایید آگهی ها و همچنین عدم اولویت بندی در سطوح دسته بندی آن است. به این معنی که شاید محصولی مثل تلوزیون خانگی که شاید سهم به سزایی از جست و جو ها در دیوار را دارد،دسته بندی آن در لایه های زیرین و در ترکیب با ویدیو پروژکتور ها قرار گرفته است.و همچنین میتوان به جزئی نبودن دسته بندی آن ها به عنوان یک عیب برای دیوار دانست.

۲ - شیپور

بهترین برنامه خرید و فروش کالای دست دوم - شیپور

شیپور یکی دیگر از پلتفرم های فعال در این زمینه است که با سیاست اصلی در ارتباط قرار دادن فروشندگان و خریداران به صورت مستقیم چند سال است که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کند.
در این وب سایت هیچ گونه خرید و فروشی به صورت مستقیم انجام نمی گیردو هیچ تراکنش مالی برای طرفین امکان پذیر نیست که این موضوع نشان از عدم دخالت خود شیپور در معاملات است.

کاربران می توانند بدون ثبت نام و در اختیار قرار دادن هیچ اطلاعاتی وارد شیپور شده و به دنبال محصولات مورد نظر خود بگردند.در این وب سایت با توجه به قوانین ساده و کاربردی آن فقط اشخاص ثالث می توانند نسبت به درج آگهی اقدام کنند.

از ویژگی برجسته این پلتفرم می توان به دسته بندی مجزای شهر های آن اشاره کرد که به کاربران در جست و جو کمک می کند و هم چنین پشتیبانی قوی و همه روزه آن و محیط کاربری ساده و روان آن می توان اشاره کرد.
در شیپور شما می توانید آگهی ویژه نیز داشته باشید ، که این نوع آگهی ها با پرداخت هزینه های مشخصی می توانند مدت بیشتری را در صدر آگهی ها قرار گیرند.

معایب :

از معایب اصلی وارده به شیپور می توان به آگهی های قدیمی آن اشاره کرد، وجود این آگهی ها و پاک نشدن آگهی های قدیمی باعث افت بازدهی برای کاربران سایت می شود.
از دیگر معایب این پلتفرم می توان به فراگیر نبودن آن با توجه به تبلیغات گسترده آن دانست.

 

بیشتر بخوانیدبهترین سایت های آموزشی ایران

 

۳ - ایسام

بهترین برنامه خرید و فروش کالای دست دوم - ایسام

سیاست کلی ایسام بر این است تا به مانند پلتفرم های فروشگاهی اشتراک در فروش اما بدون دریافت هیچ هزینه ای امکان راه اندازی فروشگاه برای کاربران خود را فراهم کند.
ایسام با قرار دادن یک فروشگاه بسیار غنی به فروشندگان خود امکان کنترل کامل فروشندگان بر فروشگاه خود را در اختیار میگذارد.در ایسام فروشندگان جتی می توانند ظاهر فروشگاه خود را به سلیقه خود انتخاب و چینش کنند.

یکی از ویژگی خیلی خوب ایسام که باعث تمایز آن با سایر رقبا شده است ، تبلیغات و تولید محتوای غنی آن و ابزار های بازاریابی است که باعث افزایش آمار و فروش فروشگاه های خود می شود. و دیگر مولفه ی شاخص آن نرم افزار بسیار قوی آن برای راه اندازی فروشگاه در کم تر از چند دقیقه است.
همانگونه که گفته شد ایسام بر خلاف دیگر پلتفرم های خرید و فروش کالای دست دوم، امکان فروش به صورت مستقیم را برای کاربران و تعریف کردن درگاه های پرداخت برای پروفایل خود در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

۴ - باما

بهترین برنامه خرید و فروش کالای دست دوم - باما

باما یکی دیگر از فعالان این حوزه است که به صورت تخصصی بر روی موضوع خرید و فروش خودرو فعالیت می کند.

محیط بسیار ساده و کاربردی باما  این امکان را به کاربران خود می دهد تا هر چه ساده تر به روش بدون واسطه و مستقیم خودرو خود را به فروش برسانند یا خریداری نمیایند. که تقسیم بندی اولیه سایت به دو قسمت بیابید یا بسپارید این قابلیت را نمایان می کند.

در باما شما میتوانید با توجه به تعرفه های موجود و پرداخت هزینه آگهی های خود را به صورت ویژه ثبت بکنید، که این ویژگی ها میتواند به صورت برجسته یا سنجاق شده و ... برای شما کارایی داشته باشد.

مزایا :

به تازگی با ما با افزودن قابلیت معرفی نمایشگاه، این امکان را به کاربران خود داه است که بتوانند در این وب سایت نمایشگاه مجازی خود را راه اندازی کرده و شروع به فعالیت بکنند.قابلیت معرفی نمایشگاه در دو زمینه خود رو و موتور سیکلت راه اندازی شده است.

۵ - آلونک

بهترین برنامه خرید و فروش کالای دست دوم - آلونک

آلونک با همکاری آژانس های املاک و مشاورین در این زمینه پلتفرم خرید و فروش املاک را راه اندازی کرده است.
آلونک توانسته با ایجاد اعتماد در بین خریداران و فروشندگان و هم چینین در قرار دادن اطلاعات کاربردی به فعالان این زمینه، جایگاه خوبی را پیدا کند.

آلونک با آموزش و سطح بندی کارشناسان در زمینه جستجو به کاربران خود کمک می کند.و همچنین با استفاده از تحلیل های سالانه گزارشاتی را در اختیار کاربران خود به صورت عمومی و تخصصیی در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
از ویژگی های برجسته آلونک می توان به سطح بندی کارشناسان و مشاورین آن اشاره کرد.

۶ - دست ۲

[caption id="attachment_2665" align="aligncenter" width="450"]بهترین برنامه خرید و فروش کالای دست دوم - دست۲ سایت های خرید و فروش کالای دست دوم[/caption]

یکی دیگر از پلتفرم های با سابقه این حوزه فروشگاه دست ۲ است. این پلتفرم به مانند رقبای خود و با سیاستی مشابه به آنها وارد بازار رقابت شده و با اختیار قرار دادن ویژگی های خوبی به فروشندگان و خریداران این امکان را می دهد که بتوانند به آسانی محصولات خود را خرید و فروش کنند.

ویژگی که در این سایت بر خلاف دیگر رقبای خود وجود دارد و باعث وجه تمایز آن شده است این است که امکان معامله به صورت مستقیم وجود دارد و تمامی امنیت معاملات را خود وب سایت به عهده می گیرد.به این صورت که خریداران تمامی هزینه را به حساب وب سایت ریخته و بعد از انجام کامل معامله هزینه به فروشنده پرداخت می شود. با این سیاست معضل عدم اعتماد بین طرفیت به خصوص معاملات در شهر های مختلف از بین خواهد رفت.

 

۷ - کتاب امید

بهترین برنامه خرید و فروش کالای دست دوم - کتاب امید

این وب سایت با سیاست خرید و فروش کتاب های دست دوم به خصوص در زمینه کتاب های دانشجویی شروع به فعالیت کرد و با این سیاست که دانشجویان بتوانند کتاب های ترم های گذشته خود را از طریق این وب سایت به فروش برسانند یا کتاب ها دست دوم را خرید بکنند وارد بازار رقابت شد.

 

همچنین بخوانید : ایده های ناب برای راه اندازی استارتاپ

 

 

 

 

اخبار رسمی تکنولوژی...
ما را در سایت اخبار رسمی تکنولوژی دنبال می کنید

نویسنده : داوود مقامی بازدید : 246 تاريخ : چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398 ساعت: 23:30